Veckan som gått...

Nu har det varit dåligt på bloggen ett tag, har haft fullt upp men här kommer iaf en kort sammanfattning av veckan som gått...

I fredags var det tjejmiddag hos Linda, alla goa brudar var samlade och det bjöds på god mat och dryck, många skratt och ett besök i en liten "inredningsbutik"
 



På Lördagen var det upp tidigt, Elias hade cup i Dalsjöfors. Jag var bara med en stund för jag var bjuden till Sofia som bjöd på fika och hade Therese från Mary Kay på besök. Vi fick lära oss allt om rengöring, scrub, serum och krämer, så nu ska vi bli snygga på riktigt...

På Söndagen var vi uppe före tuppen för då hade Kasper cup i Skene.

Det började bra med en Hattrick (3 mål) i första matchen, sen rullade det bara på för grabbarna. Dom var kanonduktiga och vann sina matcher. Semifinalen fick avgöras med straffar, Kasper var en av 3 som sköt. Mamman var gör-sketa-jättenervös, och Kasper sätter den rätt i mål, vilket innebär final.
Finalen slutar 2-2 och måste avgöras i sudden, då drar motståndarna det längsta strået och lyckas peta in den... Så grabbarna kniper silvret, GRATTIS!

Kasper nr 6 in action.
Grattis oxå till Lukas och hans lag som vann i P 12, värre för lillebror Isak som Kasper o co slog ut med straffarna...
Efter cupen var vi hos Maria, Jon och barnen på adventsfika.
Dadlar i bacon, rostade nötter, pepparkakor, lussekatter och glögg är alltid gott!!!

I Tisdags var jag och tjejerna på jobbet i en blomsteraffär och pysslade lite. Det blev en ljuskrans att ha på bordet denna gång!


Igår, onsdag, var det dax för Elias klass att ha genrep för föräldrarna med luciatåget.

Elias var sockerbagare.
Alla barnen sjöng ända från tårna och de var jättefina och duktiga!
På Lördag ska de lussa på vår lilla julmarknad som vi har i byn.

Idag slutade jag tidigt och hade förberett en sats med vit chokladtryffel, den skulle bara formas och rullas i krossade pepparkakor för att sedan provsmakas till en kopp kaffe. Jag säger bara LJUVLIGT!!! Tack Ann för receptet. http://www.annsann.com/

Nu har jag precis kommit hem från Divya Spa där jag skulle avnjuta 2 behandlingar, men efter en ENORM (40 min) väntetid utan att någon kom och sa till,  så tappar man humöret lite lätt, så det blev en sur Anna som lämnade stället efter 1 behandling! Synd, för massagen var skön, men svårt att njuta av det när man redan är lite lätt irriterad... Ahhhh!
Nu blir det soffan en stund och imorgon när man vaknar är det en ny dag, FREDAG!!!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej!

Jag har fått en förfrågan om det finns fler hjärtan (Jons) att köpa, har du några??

Kram

2010-12-02 @ 23:36:02
Postat av: Ann - Tänk om jag ändå hade en blogg...

Hej Anna!



Den blir inte jättehård i konsistensen det har du helt rätt i. Det kanske kan hjälpa om man rör om i smeten efter en halvtimma i kylen.

Om du gillar mintsmak tycker jag också att du ska testa att byta ut apelsinen mot en lime och sedan rulla dem i finkrossade polkagrisar.

2010-12-05 @ 18:39:34
URL: http://www.annsann.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0