Rabarberpaj!

Nu är det verkligen dax för säsongens första rabarberpaj tycker jag!!!
Ut i landet och ryck upp några goa, lagom stora rabarber. Skölj och dela i lagom bitar.
Fram med fina prickiga pajformen.


Blanda smör, socker, havregryn och vetemjöl, vips så har man en bra smuldeg.



In med pajen i 225 grader i ca 20 min. Under tiden vispas rejält med vaniljsås.



Godaste rabarberpajen är gräddad och klar. 
Allt är färdigt på ca en halvtimma, hur lätt kan det va???

Nu till det bästa av allt...
Paj med vaniljsås avnjuts i kvällssolen på altanen!!!
(Någon som vill smaka..?)
 


Kommentarer
Postat av: Arja

Hejsan vännen! Glad i hågen satte jag mig i bilen för att stanna till hos dig och sedan cramers. Men jösses vad folk det var inte en ledig parkering när jag körde ett varv kom jag på att jag gör ett besök hos dig. Men icke ledigt där heller :o( Så det blev inga blommor idag... får ta det imorn när jag slutar tidigt. Men ställ fram termos & kaka så sätter jag mig en stund på din fina altan hihi.

kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam ♥

2011-05-22 @ 19:57:59
URL: http://mamsensanglakarmell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0