Mitt pysselrum.

Jag har förstått att många är nyfikna på hur mitt pysselrum ser ut, och hur jag får plats med alla mina pryttlar både till smycken och kort...
Så nu tänkte jag visa er hur min vrå ser ut.
Har ändrat om lite så jag har en arbetsplats för smyckestillverkningen och en till korttillverkningen.
Det underlättar enormt att ha skilda platser, om man som jag gör båda delar.

Här är min nya hörna för korttillverkning som delas med datorn.
På hyllan har jag div material sorterat i vita lådor: band, stansar, pennor, stämpelfärger, clearstamps mm. På tavellisten under förvarar jag småpryttlar typ: brads o knappar i runda glasburkar/rör. Här har jag oxå några av mina favoriter utav monterade stämplar, resten ligger i en låda.
På skrivbordet står mina "slattlådor" av större och mindre papper.
Alla mina 30*30 cardstock och mönstrade papper är färg och mönstersorterade i 4 st större mappar/väskor så man snabbt hittar vad man söker.



I denna högre hylla har jag mina pärlor färgsorterade i lådor. Kedjor, band o dyl förvaras oxå här.
Överst står lådor med färdiga kort till försäljning.
På understa hyllan står min lamineringsmaskin, min älskade cuttlebug och mina dies, alfabet och embossingfoldrar.
Till höger i bild syns även min skärmaskin, den används mest hela tiden vid korttillverkningen, då blir alla kanter raka, och det är viktigt tycker jag, så det ser noggrant och arbetat ut!


Här är min hörna där jag tillverkar smycken. Mina tänger, stansverktyg, flackjärn står på hyllorna. Lådorna till höger innehåller oxå pärlor och tillbehör.


Här är min skänk där en del av mina färdiga smycken förvaras. Fler smycken ligger nerpackade i  papplådorna vid sidan.
I skänkens skåp och lådor gömmer sig mina omonterad stämplar och massor med "bra-att-ha-saker".
Det var en liten rundvisning i mitt pysselrum. Här råder ofta kreativt kaos...


Kommentarer
Postat av: Sofia

Kanske kaos men jag älskar det rummet ;)

2012-01-29 @ 20:40:13
Postat av: Charlie C

Ja, efter bröllop och lite down period gör nu åter bloggen ett tappert försök! Håret fixade sig en vecka innan. Pust!



SÅ jag är lycklig fru! Har en krönika med i STT denna veckan. Så leta upp sidan 20!



Måste komma och kolla in dina grejer igen! Var ju så kul sist!

2012-03-16 @ 12:06:27
URL: http://kulturcramar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0