Grilltajm!

Idag slutade jag extra tidigt, redan 12,30. Elias skulle till tandläkaren och jag ville följa med.
Allt var bra, inga hål, lite putsning och lack sen var det klart.
Det gjorda att vi fick en lång och skön eftermiddag tillsammans.
Barnen kickade fotboll som vanligt, själv slog jag mig ner under parasollet och läste ut min bok, Tusenskönor av Kristina Ohlsson. Det är hennes andra bok, en kriminalroman. Jag har även läst hennes debutroman "Askungar". Böckerna är fristående men karaktärerna i böckerna följer man i deras liv så därför är det kul att läsa dom i ordning. Så nu ska jag börja läsa hennes tredje bok "Änglavakter". Ska bli spännande att se vad som händer med Fredrika, Alex, Peder och de andra karaktärerna!
 
Med det fina vädret följer också lusten att grilla... Eftersom vår "husbonde" är i Örebro på jobb fick jag och barnen fixa både grill och tillbehör tillsammans.
Oj vad bra det blev, grillad fläskytterfilé, färskpotatis i ugn, sallad, vitlökssås och som efterrätt grillad banan med choklad.
Felix är sugen på Kaspers mat...
Nu väntar vi bara på att pappa ska komma hem, hoppas att tågen går som dom ska, för imorgon är det ju midsommarafton, Helt crazy men sant! Vart är min sommarkänsla, någon som har hittat den???
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0