Äggigt värre!

I vår familj äter vi väldigt mycket ägg, vi har lyxen att min pappa handlar ägg åt oss,
 hos någon "ägguppfödare", så 2 kartor ägg levereras till oss med jämna mellanrum.
Äggen äts sedan oftast kokta eller som äggröra. Stekta funkar oxå men det blir inte lika ofta!
Sen bakar jag ju gärna och ofta, då är ju ägg ett måste (och RIKTIGT SMÖR, inget margarintjafs här inte)

Till frukost idag kommer det serveras kokta ägg i sötaste äggkopparna!

Jag hittade dom på Lagerhaus igår och blev kär direkt, visst är dom söta?
Har inte visat dom för Mattias ännu, han kommer nog tycka att vi inte behövde några fler äggkoppar (vi har redan ett gäng...) men det stod liksom Anna på dessa så jag kunde inte låta bli...
Och hur stor plats i skåpet tar 4 st nya äggkoppar? Ni hör... Försvarstalet är redan förberett! 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Bra Anna! Fast du ska ju aldrig säga att dom är nya..

Dom här? Dom har vi haft länge Mattias"

2012-03-17 @ 14:36:43
Postat av: Charlie C

Behöver du bli av med några gamla? Säg bara till!

2012-03-19 @ 15:25:38
URL: http://kulturcramar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0