Julmarknad.

Igår var det dax för årets första julmarknad. Jag, Åsa och Ronja begav oss till Strömsfors mellan Svenljunga och Tranemo. Där var det "Hantverksjul" med en hel del utställare. Det fanns väl inte jättemycket som jag blev sugen på  men ändå mysigt att få en liten föraning av julen.
Jag köpte iallafall en ny handstickad mössa av en supergullig hobbystickare som heter Ilona.
Tänk vad många duktiga hobbypysslare det finns runt om i stugorna, extra kul när man hittar något som man verkligen gillar, som denna tokfina mössa med varmt fleecefoder inuti, handgjord, för nästan inga pengar alls... Jag hoppas att jag kan locka henne till julmarknaden som vi ska ha i byn den 10 December, så fler får möjlighet att se hennes fina mössor och tovade tofflor!!!

Tralala, jag kommer inte frysa om öronen i vinter!!! Garn av 65% ull och 35% alpaca.

Min fina vän Keti är också en hobbypysslare, hon virkar kanonsnygga mössor i alla dess färger. Jag har köpt en till mej och en till Kasper i hans favoritfärger... Gissa vilka???
Våra virkade mössor visar jag en annan dag!!!

Igår eftermiddag/kväll var vi och tittade på Mariedal Cup. Såklart hejade vi på Elfsborg som hade 4 lag med. Men med stor besvikelse ser jag nu på morgonen att alla lagen tyvärr är utslagna ur turneringen, av bl.a IFK Göteborg och BK Forward... precis som på min tid när man häckade i Boråshallen dygnet runt denna helg för att titta på fotboll och spana på killar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0