Örebroresa!

I fredags efter jobbet åkte jag, Mattias och Kasper upp till Örebro. Vi skulle äntligen få hem våran Elias som har varit kvar i Ockelbo sedan marknaden. Vi mötte upp Elias , farfar och Viktor vid Mariebergs köpcentrum. Tackade för denna vecka och begav oss till vårt hotell inne i stan. Vi möttes av ett gigantiskt stort rum...
Tre stycken "dubbelsängar" och en grupp med fotöljer fick plats... och toan var väl lika stor som vårt kök... :-)
Vi tog en kvällspromenad på Örebros gator, gick på en Tapasrestaurang (mumsigt) och kollade in Örebro slott.

Efter en god natts sömn och frukostbuffé var jag bara tvungen att kolla in ett par butiker innan vi drog vidare på vårt äventyr...

WOW, vilken trevlig butik... 2 våningar med sådana här mysiga "rum". Om jag handlade nåt??? JAAAAA!
Efter att mina shoppingbehov var tillfredställda åkte vi till Örebros "måste" nämligen SVAMPEN!

Riktigt cool byggnad... Vi tog hissen upp för att kolla utsikten, Lite lätt skakis i benen....

Sen kom dagens höjdpunkt... Badlandskapet Gustavsvik. Ett jättestort äventyrsbad med forsar, bubbel, ruschkanor, vågbassäng mm. Både inne och ute bad.

Vi hade riktig tur med vädret, soool och varmt, därför var vi ute och badade mest.
En riktigt stor vattenruschbana fanns ute och efter muta (50:-) vågade även Kasper åka den, tokskoj tyckte han såklart!!!
 
Lite hopp i bassängerna är alltid kul...

Färdigbadade med fingrar och tår likt russin, åkte vi för att hälsa på min kusin Johan och hans Sarah i deras nybygda hus. Så nytt och fräscht, välplanerat och gott om utrymme! Det bjöds på middag, efterrätt och trevligt sällskap, mätta och nöjda rullade vi hemåt. Regn, åska och blixtar följde oss nästan hela vägen!
Tack till Johan och Sarah, kul att vi fick komma och hälsa på!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0