Äntligen sommarlov!!!

Då var det äntligen dagen då sommarlovet börjar. Vi hade otrolig tur med vädret, uppehåll hela dagen. Barnen tågade från skolan till kyrkan med fanbärare i spetsen. Det bjöds på fin underhållning av barnen i kyrkan, Kaspers klass sjöng någen fina sommarsånger, Elias klass sjöng "Sommaren är kort" av Tomas Ledin (Till pappa Mattias stora förtjusning)
Sedan spelade Elias två låtar på gitarr.
I församlingshemmets trädgård blev det avtackning, kramkalas och glada sommarhälsningar till fröknar och klasskamrater!

Såhär fina och glada var grabbarna :-) Love ya!

Som tradition åker vi alltid på en utflykt efter avslutningen, så även detta år! Idag bar det av ner till Göteborg och Maritiman, ett museum med 20 fartyg, båtar och pråmar som man får gå ombord på!

Det fanns massa skoj att titta på, även lite knappar och rattar att fingra på!



Här poserar Elias framför värsta krigsmisilerna.
Det fanns aven en u-båt, Nordkaparen, som man fick gå ner i.... Med en puls på 180, darr i benen och värsta ångesten kom även jag ner i u-båten... Får väl tilläggas att jag även fick hjälp av en guide för att ta mej ner... Väl nere möts jag av 10 äldre herrar som har följt hela mitt senario... SUCK, hur det kan bli när hela kroppen och hjärnan låser sig...
 
Här är vi iaf nere i u-båten, syns skräcken i mina ögon???

Dagen avslutades med en liten shoppingrunda på Göteborgs gator <3
Elias fick nya skor och några snygga t-shirts, Kasper fick oxå t-shirts, Jag hittade en klänning och ett linne i min favvobutik BIK BOK. Mattias fick nog ingenting, mer än betala för middagen på Pasta Prego... Pasta och salladsbuffé som barnen tokgillar!!!
SOMMARLOV:-)

Kommentarer
Postat av: mormor

Visst är dom söta.

Ha en riktigt skön sommar.

Kram

2009-06-12 @ 15:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0