Resa till Norrköping!

I Måndags styrde vi kosan mot Norrköping för en minisemester. På vägen dit stannade vi till vid Bergs slussar, Göta kanal.
 
Vi kollade sluss och broöppning, stora segelbåtar, små segelbåtar och motorbåt med hund i (?)
 

På vår färd vidare tog vi ett stopp vid Cloettafabriken, OJ vad gott godis det fanns...

Polly, chokladkakor, mariannekulor, kexchoklad, sockerbitar....
Så det blev väl en kasse...

Framme i Norrköping checkade vi in på vårt hotell för att sedan ta en promenad på stan...
Å mitt på gågatan hittar jag en "Annabutik" www.dromgarden.se
Jag kliver in och där inne står Karin, en gammal vän och basketfru från förr!!! Snacka om att jag blev chockad, och lyllos henne som har en sådan fin butik!

Elias och Karin.
 
Kolla in hennes sida, fantastiskt fina grejjer!!!
Handlade lite smått och gott men det kommer bilder på det senare!


Vi fortsatte vår promenad till O'learys där vi bokat bord för att äta och titta på Örebro-Elfsborg, maten smakade som alltid super men matchen den söööög, så när Elfsborg låg under med 2-0 gick vi till hotellet och bastade istället!!!

 
Såhär snygga kaktusplanteringar gick vi förbi mot vårt hotell!

Tisdagen bjöd på fint väder så då var vi ute o badade hela dagen.
På kvällen var vi bjudna hem till Tobbe, Karin och lilla Edit. Om Karin kallar sin butik för Drömgården, vet inte jag vad man ska kalla deras hus... WOW vad fint och sååå mycket fina saker!!!
Vi bjöds på grillat och till efterrätt var det glass med självplockade hallon!



Tack för en mysig kväll!
Hoppas att vi ses snart igen!

Onsdag var det dax att åka hem, vi tog en sväng till Söderköping för vi skulle kolla in ett glass-ställe http://www.smultronstallet.se/, men det var det fler än vi som hade tänkt... Längsta kö för glass som jag någonsin sett... Så tyvärr fick vi leta upp ett annat ställe, but we'll get back!!!


Ett stopp till vid Bergs slussar blev det på hemvägen, Mattias och barnen ville spela äventyrsgolf som dom sett vid förra besöket.
   
Så medans dom spelade en runda tog jag en promenad till Slussport 11, en liten söt inredningsbutik precis vid slussarna. Å jaaa, det gick att handla lite även där...
 
Med bilen full, glad mamma, suckande pappa och nöjda barn var vårt äventyr över för denna gången!
Nu ska bara mina pryttlar på plats... Sååå fint det kommer bli!!!


Kommentarer
Postat av: Arja

Hej vännen! Vilken härlig semester du/ni varit på.

Och tänk att man stöter på dom där små söta butikerna vart man än i landet är ute och åker.

Skall bli kul att se vad du handlade!!

Kramelikram

2010-07-30 @ 09:38:56
URL: http://mamsensanglakaramell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0