Blommor!

Började dagen med en genomkörare på gymmet med Carina,
nu jäklars hoppas jag att jag kan få både tid och lust att gymma lite.
Väl hemma gjorde jag och Elias en riktig vårstorstädning på katternas altan.
Vi dammsög, torkade och vädrade filtar.
Felix fick en ny dyna i sin stol eftersom den gamla gått sönder, så nu är det rent och fint även hos missarna. Låter kanske lyxigt med en egen altan,
men det är en "balkong" med gamla glasrutor och plast-tak som vi aldrig använder.
Därför sågade vi upp en liten ingång med en språngbräda upp så katterna kan komma "in" (under tak)även när vi ej är hemma.
Där har dom varsin stol med dyna och filt, klösbräda och en liten mys-puff som Sudden trivs i när solen värmer.

Sen var det dax för lite handling, ni vet en sån tråkig med påfyllning av mjölk, yoghurt och bröd...
Får erkänna att det slank med lite annat oxå, t.ex en bukett med blommor.
Kände att jag var värd det efter gym och städning.

En fin mix av krysantemum i härliga färger.
På bordet i tv-rummet får buketten stå!

Vi köpte oxå en liten överraskning till pappa Mattias som kommer hem efter en hel veckas jobb i Stockholm, dock missade han tåget som han skulle åkt med, så det fick bli ett senare vilket innebär att han nog är hemma när vi alla sussar gott... Men överraskningen står kvar!

Ett hjärta fyllt med lakrits och kärlek.
Det kan våran pappa behöva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0