Baka, baka liten kaka...

För några dagar sedan hittade jag en så bra blogg som jag bara måste rekomendera om ni gillar att baka och laga mat.
http://cookiesndreams.blogg.se/ 
Hon bjussar på massor med fina recept som man bara blir sååå sugen på.
Här finns både matrecept, bröd, smooties, efterrätter mm
Jag blev ruskigt sugen på biscottis som jag bara älskar!
Perfekt med nåt "skorpigt", lagom stort och sött till kaffet.
Så jag bakade 2 sorter efter Jennys recept och en sats efter ett recept jag hade sen innan!
Mina smaker var:
Vit choklad med citron
Mörk choklad med hackad sötmandel
Apelsin, kardemumma och hackad sötmandel

Gott för själen och hjärtat!

Ni som har hängt här ett tag vet ju sedan innan, att jag är ett muffinsmonster.
Det är så tacksamt att baka och gott att äta.
Variera smaksättning och släng eventuellt på en frosting, klart!
Så lite muffinsar har det oxå blivit det sista.
Denna gång blev det vanliga, vita muffins, några med karamellströssel på och några med blåbär i.
Tur att svärfar snart kommer ner och fyller min frys med nya blåbär, det är så gott både till frukostmüslin, muffinsarna och pajerna! 


Kommentarer
Postat av: Arja

Halloj! jösses, vilken "bakAnna" hihi du är! men det ser ju riktigt mumsigt ut hörru. Det där besöket kanske jag kan låna när du är färdig ;O)

Kram kram Arja

2012-03-23 @ 17:22:00
URL: http://mamsensanglakaramell.blogspot.se/
Postat av: Jenny

Tack snälla Anna! Blev alldeles paff nu när jag kikade in :), du gjorde precis min dag! Vad goda muffinsarna ser ut och biscottin med :)! Jag ska försöka lägga ut ett recept på något med hjortron här någon dag framöver (måste bara få tag i hjortron först alla är inte lika berikade med det som du :)) så håll ögona öppna! Kram!

2012-03-24 @ 20:10:16
URL: http://cookiesndreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0