Lilla myrten.

Idag gjorde jag mig en liten utflykt medan Kasper tränade fotboll.
Har en längre tid varit nyfiken på en butik som heter Lilla Myrten och ligger på Brämhult i Borås, så idag gjorde jag slag i saken och åkte dit.
Jag möttes av en mysig, gammaldags butik som låg i en utbyggnad på ägarinnans hus.
Hon hade en härlig blandning av saker som jag gillar i inredningsdetaljer, såsom ljusstakar, plåthus, lampor mm och även en hel del fina kläder.
Jag shoppade några fina saker som kom till användning direkt.
3 st små ugnsfasta formar från Miljögården, en rosa, en turkos och en ljusgrön.
Så fina, härliga färger och formarna kan ju användas till massa saker tex ha godis och snacks i.
Jag valde att baka 3 olika sorters pajer i mina. Vad sägs om:
Jordgubb
Blåbär
Äpple o kanel

Smarrigt värre!!!

Den turkosa formen med jorgubbspaj står i ugnen så den fick inte komma med på bild.

Finaste kökshandduken kommer oxå från miljögården, och den ska BARA hänga i köket som dekoration,
INGA kladdiga händer på den!!!

Som om det inte vore nog, så köpte jag också en tvål till badrummet med doft av lavendel, så nu luktar det ljuvligt på hemlighuset...
Jag gillar verkligen att handla i små "gårdsbutiker" (kan man kalla det så???) där man får lite lagom prat och man känner sig sedd och välkommen!
Att man sedan får sina inhandlade saker inslagna, i färgade silkepapper och påsar med handknutna rosetter på, det tycker jag känns extra lyxigt.
Lilla Myrten är verkligen en butik jag kommer återvända till!

Kolla gärna in och inspireras på Lilla Myrten's blogg
http://www.blogg.lillamyrten.se/#home



Kommentarer
Postat av: The Rosegarden in Malevik

Hungrig...........blir jag :)

å missa nu inte.....



S

A

T

U

R

D

A

Y



S

H

O

W



O

F

F



redan 100 fina bloggar med.....

Det är kul att vara med :)

VÄLKOMMEN

Håkan

Postat av: Sofia

Visst är det en fin och mysig butik!

Fast lite besviken att du inte kikade förbi oss...bara några gator ifrån ju... En bra ursäkt vill man ju ha!

2012-03-17 @ 21:48:21
Postat av: Annatroll

Älskade vännen! Jag vet att jag var nära, men tyvärr hann jag inte kika in till er. Skulle bara ta en "snabb sväng" dit och sen titta på träningen... Lovar bättring nästa gång, lav ya!

2012-03-17 @ 21:53:29
Postat av: Sofia

Nja... Ok då :)))) love youuuuu

2012-03-18 @ 08:54:23
Postat av: Arja

Halloj vännen! Hoppas att allt är väl med er. Oj, det var en butik som jag missat hihi. Får nog göra ett litet besök där också. Fina formar du köpt, och känner doften av pajerna fast dom säkert redan är uppätna ;O) Kraaamelikram Arja

2012-03-19 @ 21:56:44
URL: http://mamsensanglakaramell.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0