Det måste firas!

Idag har jag varit på utvecklingssamtal med Kasper.
Jag blir så glad när man får höra att allt går bra i skolan och får se fina omdömen.

Sen kommer Elias hem och även han har fått med sina omdömen hem, där var det också fina ord och omdömen, sä nu är jag alldeles varm i hela mitt modershjärta:-)

Så det vill jag fira idag, surfade runt lite och som en "kladdkake-junkie" som jag är, snubblade jag över ett recept som jag bakade.

Kan ju tyckas att "kladdkaka som kladdkaka", MEN det kan vara stor skillnad på både smak, konstistens, utseende och kladd!


Passade även på att använda min fina vispskål och snyggaste slickepotten som jag vann från Broarne.
Kan meddela att det funkade utmärkt!

Så nu är det dax att provsmaka för mej och killarna, och har ni egna favvorecept på kladdkaka så är det bara att dela med sig till en kladdkake-junkie ;-)

Receptet hittade jag hos:http://mariasbakgladje.blogg.se/
En ganska nystartad bakblogg med mycket inspiration, bra recept och fina bilder!

Får komplettera med ett utlåtande på denna ljuvliga kladdis!
En riktigt smaskig och lagom kladdig kladdis, hade dock min inne i ugnen i ca 25 min, för efter 20 min kändes den typ tok-kladdig... Jag gillar när kanterna är lite "hård-sega" om ni fattar vad jag menar, och en riktigt kladdig mitten, precis så blev denna!!! Så detta recept kommer arkiveras bland favorit-kladdkake-recept, Tack för det Maria!
(Får tillägga att den var minst lika god dagen efter, när den fått vila i kylen under natten...)


Kommentarer
Postat av: Marias bakglädje <3

Men vad roligt att du testat receptet! Det är absolut min favorit när det kommer till kladdiga kakor :)



Och kul att du länkar mig, det är inte varje dag man ser sånt! :) Hoppas den smakar!

2012-04-19 @ 17:16:10
URL: http://mariasbakgladje.blogg.se/
Postat av: Marias bakglädje <3

haha jag var tvungen att kika in här igen med hopp om att du hade smakat och bedömt om kakan var toppen eller inte ^_^



Och än en gång; tack så mycket för dom fina orden! Jag blir alldeles varm av så fint beröm! :)

2012-04-20 @ 09:12:55
URL: http://mariasbakgladje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0