Baka, baka liten kladdkaka...

Jag hoppas att ni inte tröttnar på mitt tjat om kladdkakor...
Är ju på evig jakt efter den perfekta kladdisen.
Till Mattias 40-årskalas bakade jag en variant med glasyr/fyllning
som jag hittat hos Jenny på Cookiesndreams.

http://cookiesndreams.se/2012/january/kladdkakemuffins.html
Följ länken för receptet.
Jenny har valt att strö lite florsocker på sina, men jag valde att efter fotot är taget, klicka på lite grädde och dekorera med strössel i form av hjärtan!
Detta är andra satsen som jag bakade, den första gjorde jag i större muffinsformar av papper och det rekomenderar jag inte... De gick ju såklart att äta men de blev inte så fina som dessa i aluminiumform.
Sen blir det väldigt sött så det räcker gott med en liten mindre modell av muffins när det blir både fyllning och grädde på!
Riktigt goda blev dom och även detta recept får komma med i min kladdkake-recept-samling!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Anna! Nu fick du mig riktigt sugen på att baka dessa godbitar igen :)!

2012-06-07 @ 12:17:42
URL: http://cookiesndreams.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0