Goa muffinsar!

Idag tänkte jag bjuda er på nybakade chokladmuffinsar, lite åt kladdkake-hållet, så dessa tok-gillar jag.
Jag bakar alltid muffinsar i muffinsplåt, fast med pappersformar i. Det blir så mycket roligare med fina muffinsformar och de håller formen så bra i muffinsplåten.
Idag blev det amerikanska flaggan "stars and stripes" på formarna!

Receptet har jag fått av min vän Madde, och nu bjuder jag er på det!

Madde's chokladmuffins.

100g smör
2 ägg
2 1/2 dl socker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver

Sätt ugnen på 200 grader

Smält smöret och låt det svalna.
Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda de torra ingredienserna och rör i äggsmeten,
jag brukar sikta det igenom ett finmaskigt durkslag för att undvika klumpar.
Blanda tillsist i det smälta smöret.

Smeten blir ganska tjock så man får "skeda" upp den i formarna.
Gör du muffinsarna i muffinsplåt med större modell på formar så blir det 12 st goda muffinsar!

Grädda i ugnen ca 14 min, då blir de som vanliga muffinsar utvändigt men med lite kladd i mitten, vill du ha dom mer kladdiga så minska på tiden i ugnen 1-2 minuter!

Ät och njut, det ska jag göra!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hm, bjuds det på liknande imorgon kanske? Hade själv bakdag igår, bullar. Härliga formar!

2012-05-09 @ 06:41:11
Postat av: kattis

hahaha...hade du och Teddy pratat ihop er kanske

ang muffins???

Hans recept såg nästan likadant ut! Komiskt!



Kram k

2012-05-10 @ 19:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0