Fint besök!

I eftermiddags fick jag fint besök. Sofia och Vida kikade ut en sväng på lite fika!
Riktigt mysigt eftersom jag var helt ensam hemma (när hände det sist...?)
Mattias åkte till Stockholm tidigt i morse, Elias följde med en kompis hem efter skolan, ska sova där till imorgon och Kasper var på utflykt till Ekehagens Forntidsby med skolan.
Så idag blev det som alltid mycket snack om allt mellan himmel och jord... Vart kommer allt ifrån, munnarna går i ett och det tar liksom aldrig slut, underbart tycker jag!
Det är vänner det;-)
Sen att Vide är en riktigt glad och go kille gör ju inte saken sämre. Käkar lite muffins, sen lite kaka, fixar en stund med duplo och kastar katternas lilla boll med pingla i...
Lättroad och söt kille!

Framdukat för en fikastund!

Det blev mina kladdkakemuffinsar och blåbärsmuffinsar.
Vispade ihop en god Cream cheese frosting oxå, det blir extra lyxigt och busenkelt!

Cream cheese frosting.
25 g smör
200 g philadelphiaost
2 dl florsocker
2 tsk vanillinsocker
saft från 1/2 lime (eller citron)

Låt smöret bli rumsvarmt sen är det bara att vispa ihop allt med elvispen.
Om man vill kan man ju vara lite mer avancerad än vad jag var idag, och spritsa ut frostingen, det blir ju såklart snyggare och proffsigare, men jag var lite lat, och jag gillar det "ruffiga" och smaken är ju densamma!
GOTT GOTT GOTT!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha, ja det var tur du tog kort innan Vide kastade loss med muffins och kakor. Visserligen bra att han städade efter sig. Men det är inte jag som lärt han sopa ner smulorna på golvet...sorry! Fantastiska muffins, fantastiskt sällskap och ja, vi tjatade på fantastiskt bra! Tack vännen!

2012-05-10 @ 22:23:18
Postat av: sigrid heter jag

Älskar frosting, SÅ gott!:)

2012-05-15 @ 21:31:32
URL: http://sajgrad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0